Vajon léteznek-e angyalok? Siklós Kata, önfejlesztő tréner válaszol

"Én befele fordulok. Valószínű, hogy beszélgetek az angyalommal, csak nem tudtam róla."

Siklós Katával, a Hétköznapi Hősnők project megalapítójával beszélgettünk az "Angyalokkal Szárnyalók" c. könyvem kapcsán az angyalokról, misztikus véletlenekről, szerelemről és a munkásságáról.

dsc_0117.JPG

Kérlek mesélj a Hétköznapi Hősnők projektedről.

Eredetileg ez egy blognak indult, melyben sikeres nőkkel készítettem interjút, illetve az én személyes meggyőződéseimet írtam le arról, hogy milyen beállítottság kell ahhoz, hogy a saját életünk hőse lehessünk. Ez aztán nagyon hamar kiegészült videókkal, és 8-9 hónappal később jöttek az első élő rendezvények, szemináriumok. Most pedig kisebb létszámú önbizalom fejlesztő tréningeket tartok. 

Azt gondolom, hogy minden nőnek eljön az életébe az a pillanat, amikor pont egy ilyen szemináriumra, vagy tréningre lenne szüksége.

Igen, ezért is indítottam el ezt az egész projektet. Én magam is keresztülmentem ezen a tapasztaláson, lelki fejlődésen.

Mi a témája ezeknek a tréningeknek?

Három különböző tréning van. Az egyik egy szezonális, évindító workshop, melynek a témája a célkitűzés és azok megvalósítása. A második témája a „Hogyan Legyen a szenvedélyből hivatás”, avagy mi az az ajándék, amit mi kaptunk, mint tehetség, amit meg kellene osztanunk a világgal. A harmadik, pedig egy önbizalomfejlesztő, magabiztosság növelő tréning.

S ehhez te létrehoztál egy Pozitiv Naplót is, erről mesélj.

Ez egy olyan napló, ami tele van pozitiv megerősítésekkel, és ebbe lejegyezhetjük a naponta megélt boldog pillanatainkat, sikereinket, és hogy mik azok a dologk, amikért aznap hálásak lehetünk. S hogy úgy lefeküdjünk, hogy tudjuk, ma is éltünk, szerettünk, tettünk valamit a céljainkért vagy másokért, és élvezzük ezt a csupa nagybetűs játékot, amit ÉLET-nek hívnak.

Ebből én is kaptam Katától egy példányt, s lelkesen megfogadtam, hogy a mai nappal el is kezdem majd írni. 

Most pedig indul egy saját rádióműsorod is ebben a témában, a Dunakanyar FM rádióban. Ez fantasztikus, gratulálok hozzá!

Igen, köszönöm, ez egy új terület számomra. Nagyon örülök neki. Itt is sikeres nőkkel fogok beszélgetni az életútjukról, önbizalomról, női szerepekről és hogy hogyan váltak sikeressé.


fullsizerender_4.jpg

Nagyon megtisztel, hogy engem is meghívtál a műsorodba. – mosolyogtam lelkesen, hiszen én leszek Kata első hősnő alanya.

Hát figyelj, amilyen sztorid neked van…

Csak nevetni tudok zavaromban… Mindig ámulok, amikor rájövök, hogy milyen tökéletes az Univerzum időzítése; pont jókor tereltek össze minket az angyalok.

Mikor indul a műsorod?

December 14-től minden héten csütörtök este 7 órakor, „Hétköznapi Hősnők - Sikersztorik, és ami mögöttük van”címmel.

Nagyon büszke vagyok rád, mert te megtaláltad a saját szenvedélyedet, mint hivatást, tehát éled azt, amit oktatsz.

Igen, szerintem akkor lesz a tudásból bölcsesség, amikor megéljük a tudást.

Hogy látod, mi a te küldetésed, életfeladatod?

Az hogy nők tízezreinek az életét segítsem azzal, hogy az önmagukról alkotott képet egy pozitív irányba változtassam, hogy olyan hitet, inspirációt és tudást adjak nekik, amivel maradandót képesek alkotni. 
Ez a fő feladatom, hiszen nekem is végig kellett mennem ezen az úton, hogy magamat én is másképp lássam, hogy rájöjjek, nem szabad kishitűnek lenni, és más szemüvegével nézni önmagunkat. Nagyon fontos, hogy ne csak kifele, hanem befelé is nézzünk, hogy észrevegyük, mekkora csodák vagyunk. 
És itt nem kell okvetlen karrierre gondolni. Tökéletes példa az is, ha valaki három gyereket nevel, de azt szívvel-lélekkel, teljes odaadással teszi, mert ez is egy nagy csoda manapság.

Ez egy valóban nemes küldetés. Mennyire vagy elégedett magaddal? Szereted magad?

Én nagyon. Mindazonáltal vágyom a tanulást, a fejlődést. Soha nem kelek fel úgy, hogy na akkor én már megvagyok, készen vagyok.

Azt hiszem itt vesznél el.

Igen, de ezzel nem azt akarom mondani, hogy elégedetlen vagyok, hanem ez egy folyamat része. De jóban vagyunk Katával – Kata ezen jót nevet.

Hiszel-e az angyalokban?

Az angyalokkal eddig még semmilyen szinten nem foglalkoztam.

Akkor nem véletlenül vagyok itt.

Igen, - mosolyog lelkesen - Afelől kétségem sincs, hogy ez a mai nappal meg fog változni.  De egyébként a belső istenségünkben hiszek.

Ezt te tökéletesen megfogalmaztad. Az angyalok pont abban segítenek, hogy erre ráébredjünk.

Hol vannak ők? Hol vannak az angyalok?

Ők egy magasabb rezgésszinten vannak, mellettünk. De ők egy külön faj. Erről olvashatsz majd a regényemben. Mi emberek törekedhetünk arra, hogy hasonlókká váljunk, mint az angyalok, hiszen ők tiszta szeretet. Csakis a jóakarat és a szeretet vezérli őket. Néha megtestesülhetnek, ha az életünk forog kockán, vagy sorsfordító üzenetet kell átadniuk, de maximum egy órára.  

Milyen formában testesülnek meg?

Lehet, hogy egy emberi formában, de az is lehet, hogy egy hatalmas fényes lényként jelennek meg. Attól függően, hogy neked épp hogy van rá szükséged, mit tudsz be- illetve elfogadni.  Őket azért teremtette az Atya, hogy minket, embereket segítsenek. Ők nem ismerik a félelmet, haragot, gyűlöletet, és sosem ítélkeznek felettünk. Bánatosak viszont lehetnek, amikor letérünk az utunkról, vagy amikor magunkat bántjuk a gondolatainkkal, és sorsromboló döntéseket hozunk. Az őrangyalunk ugyanis tudja, hogy mik a levállalt feladataink az adott életünkre, mi viszont elfelejtjük. Neki pedig az a dolga, hogy segítsen abban, hogy ezeket a feladatokat elvégezzük, megéljük az intuíciónkon keresztül. Hiszen intuíció egyenlő Őrangyal. Tehát amikor a szívedben érzel valamire késztetést, akkor vagy jó úton.

24282419_10214826151664282_1256803325_n.jpg

Ezekről lehet olvasni az Angyalokkal szárnyalók c. könyvedben?

Igen, sok mindent meg fogsz tudni az angyalokról, ha elolvasod.

Nagyon kiváncsi vagyok.

Amikor segitségre van szükséged kihez fordulsz?

Én befele fordulok. Valószínű, hogy beszélgetek az angyalommal, csak nem tudtam róla. Keresem az érzéseimet. Amikor azt érzem, hogy jó, akkor az az irány. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak arra megyek, mert még mindig belemegyek olyan dolgokba is, amikor már az elején érzem, hogy nem lesz jó… de arra gondolok, hogy adjunk egy esélyt a dolognak, és persze ez arra tanít, hogy legközelebb jobban hallgassak a megérzéseimre. De azt hiszem, hogy nem bántam meg semmit. Mert minden baklövés tanított.

Nagyon hiszek a tudatos teremtésben. És keresem azoknak az embereknek a társaságát, akikkel egymást tudjuk inspirálni, vagy tanulni tudok tőlük.  

Ezt nevezik alázatnak, amikor elfogadjuk, hogy mástól is tudunk még tanulni. Te hogy teremtesz?

Ha tudunk róla, ha nem, akkor is teremtünk. Szeretek írásban teremteni, nem csak a gondolataim és érzéseim útján.

Az írás az mágikus, de ezen kívül még a képi vágy az mindig meg akar valósulni.

Igen, erre a legjobb példája, ahogyan megteremtettem ezt a lakást. Tudtam, hogy pontosan milyen lakást szerettem volna, láttam magam előtt, hogy hogyan szeretném az elrendezését, a berendezését, és hónapokig kerestem. Szerintem több ezer lakást megnéztem a neten, mire végül erre rátaláltam. Végül ez volt az egyetlen, amit személyesen is megnéztem, és pontosan olyan volt, amilyennek azt én  a lelki szemeimmel láttam. Kicsit drágább volt ugyan, mint amit terveztem, de éreztem, hogy nem lesz gond, nekem ide kell költöznöm. Tudtam, hogy ki fogom termelni az árát.

Ezt nevezzük a közös teremtésnek az Univerzummal, az angyalokkal.

Igen, még ha nem is tudom, hogyan lesz, de ez a jó érzés, ami bennem van, biztosít arról, hogy jó felé megyek, és nincs bennem félelem.

Pont ezzel az erős hittel be is fogsz vonzani mindent.

Igen Berti, most itt tartok, de az angyalokról még nem sokat tudok.

Semmi baj, eddig is szuperül együttműködtetek, csak nem volt tudatos. Most összehozlak benneteket, nyugodtan köszönj neki - Kata mosolyogva üdvözli angyalát. 

Ők olyanok, mint a legjobb barátaink. Mindent tudnak rólunk, a mi érdekünkben. Én a tiédnek is köszöntem már gondolatban. Ilyenkor egy nagyon kellemes energiahullám ér válaszként.

De jó. Meg amikor megköszönjük nekik a munkájukat, nem?

Igen. És most a te őrangyalod biztosan el van attól ájulva, hogy én köszöntem neki, hiszen ez talán a legritkább, hogy valaki más elismeri a jelenlétét, és azt az emberfeletti munkát, amit végez melletted, érted.

”Ember feletti”… a magyar nyelv olyan csodálatos… amikor ezt a szót megalkották, akkor mindezt olyan pontosan tudták.

Igen a szavaknak mágiája van.

Van neve a te angyalodnak?

Nem kell nevet adni nekik, szólítsd kedves őrangyalomnak. S ha kimutatod a háládat felé annál több csoda fog érni.

Mit gondolsz a sorsszerűségről, vajon áldozatai vagyunk-e az életnek?

Ha ezt egy évvel ezelőtt kérdezed, akkor azt mondom, minden rajtunk múlik, nem vagyunk áldozatok, mindenért mi vagyunk a felelősek. De most kezdem azt hinni, hogy vannak eleve elrendeltetett dolgok, és valahol a kettő közt van az igazság. 
Azt tapasztalom, hogy amikor teszek én egy lépést valamiért, akkor kettő másikat löknek rajtam abba az irányba, amerre én elindultam. Legyen az akár egy pozitív vagy negatív irány. Ez az egész a vonzás törvényével van összefüggésben.

Te mit gondolsz a lelki társakról, vajon szerinted egy nagy Ő van?

Nem biztos, hogy a lelki társunk az elsöprő nagy szerelem. Nekem azt hiszem már az elsöprő nagy szerelem megvolt, akibe úgy belehaltam akkor is, amikor velem volt, akkor is, amikor elment, de nem vagyok abban biztos, hogy ő volt a lelki társam. 
Vannak más emberek, akikkel sokkal mélyebb lelki kapcsolatot tudtam kialakítani. Sokszor azt érzem, hogy a lelki társaim akár lehetnek a legközelebbi barátaim is.

Tanulunk minden kapcsolatunkból. Megtanuljuk, hogy mire vágyunk és azt is hogy mire nem. De lehet, hogy azt mondom most, hogy elsöprő szerelem talán csak egy van, mert az akkora részét foglalja el a szívünknek, hogy nem tudom elképzelni, hogy lehet ennél nagyobb.

Pedig csupán ez az, ami visszatart, attól, hogy újra élj egy ilyet, hogy nem tudod elképzelni. 

Lehet, igen. Nekem legalább 3-4 évig tartott, hogy elfelejtsem őt, és érzem, hogy még vannak elvarratlan szálaink.

Mihály Arkangyalt kell ilyenkor kérni, hogy vágja el a köztetek lévő érzelmi zsinórt, kötést. Ez legközelebb lerövidítheti az elszakadást.

Igen, hát akkor én még nem tudtam, hogy Mihály Arkangyal létezik és ilyeneket tud. – mosolygott Kata huncutul.

Most már tudod. Ne elsöprő szerelemben gondolkozz, hanem hidd el, hogy lehet neked még egy nagy szerelmed, akivel folyamatosan töltitek egymást.

Ez egy jó terv, már írom is a teremtős füzetembe.

Igen, de vigyázz mit kérsz, ne felejtsd el beleírni, hogy viszonzott szerelmet kérj!

Mit gondolsz a halálról?

Ez csak egy fizikai történés és csak a testünk hal meg, Ez sem volt mindig így, hogy ezt így gondolom, de ébredezem.

Félsz a haláltól?

Nem. Amikor jóban leszel önmagaddal és úgy éled meg a napjaidat, hogy magadat élheted, akkor tök mindegy, hogy mikor jön, mert jó volt addig. S amikor jönnie kell, akkor annak úgy kell lennie.

S mit gondolsz, mi lesz azután, hogy meghalsz?

Hát jövünk újra. Hiszek a belsőbb énünkben, aki minden tudással rendelkezik, azt gondolom, hogy ez a végtelen bölcsesség nem keletkezhetett csupán abból a harmincnégy évből, amióta én itt élek. Egészen biztos vagyok abban, hogy ez, ami én vagyok most, az egy átmeneti állomás.

Történt-e veled egy megmagyarázhatatlan csoda, amikor esetleg azt gondolod, hogy az őrangyalod segített?

Nem nagy dolgok, sok pici. Én elég óvatlan vagyok, és sokszor történhetett volna sokkal súlyosabb baleset, mint ami végül történt. Volt egy eset 10 évvel ezelőtt, amikor elaludtam vezetés közben, és ripityára törtem a kocsit, és nekem semmi bajom nem lett.

De az is érdekes, ami mostanában történt velem. Egy nagyon sötét kicsi utcán botorkáltam a magas sarkú csizmámban, kezemben a táskám, a mappám, és közben nyomkodtam a telefonomat, mert gyorsan akartam válaszolni egy sms-re. S ahogy ezt a baki parádék legsikeresebb videóin láthatjuk, én szépen gyanútlanul belegyalogoltam egy egy méter mély betonárokba. Zutty.  S akkorát estem, mint az ólajtó, szanaszét hullott minden a kezemből. Csak a kezem zúzódott meg egy kicsit, de se az orromat nem törtem be, se semmim nem tört el. Én akkorát káromkodtam, mint egy kocsis, de a következő pillanatban megköszöntem, hogy ennyivel megúsztam. Még egy hajléktalan is arra sétált, s megkérdezte segíthet-e. 

Akkor ott megfogadtam, hogy nem fogom nyomkodni a telefonomat se sétálás közben, se autóban. Mert ez a lényeg, hogy ilyenkor megkérdezzük, vajon miért történt ez velem, mi az értelme annak a dolognak. is S ez az eset elgondolkodtatott azon, vajon mire akarnak figyelmeztetni.

Meg a találkozások. Ragyogóan tudok bevonzani olyan találkozásokat, amik engem érdekelnek. Volt egy fickó, akivel háromszor futottam össze Budapest különböző pontjain egy napon belül véletlenül…

Jó elgondolkodni az okokon.

Ez a tudatos élet.

Egy kedves ismerősöm fogalmazta egyszer meg, hogy mi a tudatosság, miszerint az esemény és az ösztönösen kibukó reakció közötti pár pillanat. Amikor a káromkodás után rájössz az okokra.

Köszönöm Kata, egy élmény volt veled beszélgetni.  Kata Blogját itt olvashatod.

fxf_siklos_kata.png

  1. november 23.  Budapest